Forside » Mine Sider

Mine Sider

Endre kundeinformasjon

Ring: 51 46 25 25

Send mail: marked@dalane-energi.no

Eller Chat med oss, fo å endre kundeinformasjon!

Min side – Dalane Energisalg

Her vil du finne informasjon om forbruk, fakturaer og tilgjengelige produkter.

Hvis du ikke har opprettet bruker etter at vi lanserte vår nye Min Side, trenger du kundenummer og fakturanummer som står på siste faktura du mottok for å opprette ny bruker.

Dersom Dalane Kraft har avtale om gjennomfakturering med ditt nettselskap, vil du som privatkunde få både strøm og nett på samme faktura.

Min side – Elhub

Hva er Elhub?

Elhub er en nøytral datahub som håndterer all måledata og markedsprosesser i det norske kraftmarkedet. Gjennom standardiserte grensesnitt for meldingsutveksling forholder alle markedsaktører seg til én part. Elhub tar imot og prosesserer innkommende meldinger, og genererer deretter meldinger i retur til innsender og relevante parter. I henhold til en rekke valideringsregler mottar derfor markedsaktørene innen kort tid informasjon om for eksempel gjennomførte leverandørbytter, endring av grunndata og måleverdier for produksjon og forbruk i Norge.

I Elhub kan du få oversikt over dine data, samt gi tredjepartsleverandører tilgang.

Er du Nett-kunde i Dalaneregionen?

Dersom du har bolig i Dalane-kommunene, er din nettleverandør Dalane Nett. For å logge inn på Dalane Nett sin Min Side, trenger du kundenummer og PIN.

På Min Side vil du finne:

    • Ferske målerverdier på timesnivå (forutsetter at du har automatisk måler)
    • Informasjon om målepunktet ditt
    • Originale fakturaer fra Dalane Nett

Hvis du er strømkunde (privat) hos en leverandør som tilbyr gjennomfakturering for Dalane Nett, må du IKKE betale fakturaene som ligger på Dalane Nett sin Min Side, da disse vil komme på fakturaen fra din strømleverandør.

Har du noen spørsmål?

Send mail til marked@dalane-energi.no eller ring 51 46 25 25!