Spørsmål og svar
Faktura og betaling
Hvordan kan jeg vite at strømregningen min er korrekt?
For at forbruket i avregningsperioden skal beregnes korrekt er det viktig at vi mottar måleravlesning fra deg. Fordeling av forbruket i avregningsperioden baseres på gjennomsnittsforbruket i området der du bor.
Hvor mange strømregninger får jeg i året?
Vi sender ut 12 avregninger i året til husholdningskunder, hyttekunder og bedrifter.
Hyttekunder med mindre enn 5 000kwh i året kan be om årlig akontoregning.
På hvilke måter kan jeg motta regningen?
Du kan motta regningen din på følgende måter:
- Avtalegiro (Opprettes i nettbank eller hos din bank)
- Hvis det kun er inngått avtalegiro, må vi fortsatt sende giro i posten (med fakturagebyr)
- Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura eller faktura på e-post, vil det ikke være noe fakturagebyr
- EHF (ingen fakturagebyr)
- Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
- Faktura i postkassen (med fakturagebyr)
Hva er E-postfaktura?
På hvilke måter kan jeg betale regningen?
Du kan betale regningen din på følgende måter:
- Avtalegiro
- Hvis det kun er inngått avtalegiro, vil det også være fakturagebyr
- Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura, faktura på e-post eller SMS, vil det ikke være noe fakturagebyr
- E-faktura (ingen fakturagebyr)
- Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
- Post
- Betalingsinformasjon på SMS, og betaling i henhold til informasjon i SMS (ingen fakturagebyr)
Jeg har mottatt både avregning og opphørsregning – hva gjør jeg?
Hvis du har mottatt både avregning og opphørsregning, er det opphørsregningen som gjelder. Avregningen kan du se bort fra. Har du Avtalegiro trenger du ikke tenke på dette.
Jeg har fått purring, men fakturaen har jeg allerede betalt?
Endre fakturainformasjon eller tilsendingsmetode
Ring: 51 46 25 25, Send mail til: marked@dalane-energi.no eller Chat med oss, fo å endre fakturainformasjon eller tilsendingsmetode
Annet
Jeg skal flytte, hva må jeg gjøre?
Skal du flytte? Meld inn gammel og ny adresse til oss, så blir det lett for oss å yte deg den servicen vi ønsker. Jo før, jo heller!