Forside » Kundesenter » Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Faktura og betaling

Hvordan kan jeg vite at strømregningen min er korrekt?

For at forbruket i avregningsperioden skal beregnes korrekt er det viktig at vi mottar måleravlesning fra deg. Fordeling av forbruket i avregningsperioden baseres på gjennomsnittsforbruket i området der du bor.

Hvor mange strømregninger får jeg i året?

Vi sender ut 12 avregninger i året til husholdningskunder, hyttekunder og bedrifter.

Hyttekunder med mindre enn 5 000kwh i året kan be om årlig akontoregning.

På hvilke måter kan jeg motta regningen?

Du kan motta regningen din på følgende måter:

  • Avtalegiro (Opprettes i nettbank eller hos din bank)
    • Hvis det kun er inngått avtalegiro, må vi fortsatt sende giro i posten (med fakturagebyr)
    • Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura eller faktura på e-post, vil det ikke være noe fakturagebyr
  • E-faktura (ingen fakturagebyr, opprettes i nettbank)
  • Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
  • Faktura i postkassen (med fakturagebyr)
Hva er E-postfaktura?
E-postfaktura har ingenting å gjøre med eFaktura som blir opprettet i din nettbank. E-postfaktura er at du får faktura i sin helhet på mail, og må behandles manuelt. Du kan gjerne kombinere e-postfaktura med Avtalegiro.
På hvilke måter kan jeg betale regningen?

Du kan betale regningen din på følgende måter:

  • Avtalegiro
    • Hvis det kun er inngått avtalegiro, vil det også være fakturagebyr
    • Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura, faktura på e-post eller SMS, vil det ikke være noe fakturagebyr
  • E-faktura (ingen fakturagebyr)
  • Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
  • Post
  • Betalingsinformasjon på SMS, og betaling i henhold til informasjon i SMS (ingen fakturagebyr)
Jeg har mottatt både avregning og opphørsregning – hva gjør jeg?

Hvis du har mottatt både avregning og opphørsregning, er det opphørsregningen som gjelder. Avregningen kan du se bort fra. Har du Avtalegiro trenger du ikke tenke på dette.

Jeg har fått purring, men fakturaen har jeg allerede betalt?
Dersom innbetalingen har krysset utsendelse av betalingspåminnelsen ber vi deg se bort fra denne. Dersom du har foretatt innbetalingen innen betalingsfristen bør du ta kontakt med oss for å kontrollere om innbetalingen er korrekt mottatt hos oss.
Endre fakturainformasjon eller tilsendingsmetode

Ring: 51 46 25 25, Send mail til: marked@dalane-energi.no eller Chat med oss, fo å endre fakturainformasjon eller tilsendingsmetode

 

Annet

Jeg skal flytte, hva må jeg gjøre?

Skal du flytte? Meld inn gammel og ny adresse til oss, så blir det lett for oss å yte deg den servicen vi ønsker. Jo før, jo heller!

Les mer her